Преките чуждестранни инвестиции в строителство и недвижими имоти през първата половина на 2009 г. са в размер на 208.0 млн. евро, което представлява понижение от 59.3% спрямо същия период на 2008, когато размерът им е бил 511.2 млн. евро.
Средното понижение на продажните цени на търговските площи в България през първата половина на 2009 е -6.71%. Това сочи доклад на национална компания за недвижими имоти за обзора на търговските площи в България през първата половина на 2009 година.
Средното понижение на наемните цени на търговските площи през 2009 г. средно за страната е в размер на 18.03%.
През 2009 г. са открити два големи шопинг центъра - Мол Пловдив (GLA 20 000 кв.м) и Бургас Плаза (GLA 26 000 кв.м), като посочените центрове са първи обекти от типа “мол” за Пловдив и Бургас.
Средната доходност на търговските площи за страната е в размер на 10.86%, като за София тя е 9.58%.
Към края на юни 2009 показателят търговска площ на 1000 души население в България се повишава на 31 кв.м спрямо 25 кв.м в края на 2008.
Новите проекти за молове от началото на 2009 са едва 3 като не е ясно кога и дали те ще бъдат реализирани.
Продължава започналата в края на 2008 г. тенденция на освобождаване на търговски площи по главните търговски улици в големите градове на страната, като за разлика от последните години вече съществуват и възможности за закупуване на такива помещения.
През първата половина на 2009 г. са извършени 35 433 покупко-продажби на недвижими имоти, което е с 37.27% по-малко спрямо същия период на 2008, когато са осъществени 56 483 сделки.