Приеха проекта за рехабилитация на път Стара Загора - Раднево
26.01.2016 | 16:47 |
2974 |
0
Приеха проекта за рехабилитация на път Стара Загора - Раднево

В края на декември 2015 г. Технически експертен съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" прие техническия проект за път ІІ-57 Стара Загора – Раднево – път ІІ-55, участъци от км 0+250 до км 11+073 и от км 12+337 до км 40+650 с обща дължина 39.136 км. Автор на проекта е "Рутекс". Проектът предвижда рехабилитация чрез студено рециклиране и по класически метод, казва инж. Веселин Василев, главен проектант в "Рутекс", автор на проекта.

 

Целта на проекта е да възстанови и подобри транспортно-експлоатационните качества, носимоспособността на съществуващата настилка и пътното тяло и да подобри отводняването на пътя.

Проектираният пътен участък е част от Републиканската пътна мрежа – втори клас № 57 и е с голямо стопанско значение. Обслужва територията на ТЕЦ "Марица – Изток". Свързва Стара Загора (Път I-5) с път II-55 при с. Новоселец.

Проектът е разработен по утвърдено от АПИ задание за проектиране за изготвяне на Технически проект за рехабилитация от април 2015 г.

Началото на разглеждания обект е при км 0+250 – край на пътен надлез над път I-5, рехабилитиран по предишни програми.

Изключва се участъкът от км 11+075 до км 12+460, който е реконструиран при пресичането на път II-57 с лот 2 на АМ "Тракия".

Участъкът за рехабилитация е разположен в две области Стара Загора и Сливен, като границата е при км 31+880.

Краят на обекта при км 40+554 е при рехабилитирано пътно кръстовище с път II-55 в с. Новоселец.

 

Трасето преминава през пет населени места: с. Могила от км 3+973 до км 5+750, с. Сърнево от км 14+648 до км 16+493, гр. Раднево (като обходен път) от км 25+133 до км 28+431, на с. Пет могили от км 35+836 до км 37+854 и на с. Новоселец от км 39+817 до края при км 40+534. Общата дължина на участъците в населени места е 9.655 км представляващат 25% от цялата дължина.

 

Съществуващите габарити в участъка на открит път са променливи като пътната настилка варира от 7.50 до 8.00 м (7.00 м в един участък) с банкети от 1.50 м. От км 37+300 ( в регулацията на с. Пет могили) до края на селото и след това в открит път и в с. Новоселец до км 39+830 габаритът е 6.50/9.0 м

 

В участъците на населените места настилката също се характеризира с променлива ширина: от 7.50 до 9.50 (10.50 м в края на проектирания участък, с. Новоселец).

 

Отделни участъци в населените места едно или двустранно са изпълнени с видими бетонови бордюри 18/35 см, без или с тротоари и зелени площи зад тях. След многократното преасфалтиране на участъците всички бордюри в момента са с видима част от 0 до 7 - 8 см (на места последните изпълнени асфалтови пластове са над тях). Изключение от горното е участъкът на бордюрите при пътен възел "Раднево" (около 650 м) с видима част от 15 до 18 см в добро състояние. Там е изпълнено преасфалтиране.

 

Отводняването е повърхностно и се извършва посредством необлицовани и облицовани пътни окопи, бетонови бордюри и улеи и водостоци.

 

Състоянието на пътната настилка е много лошо.

Тя е силно износена с множество напречни и надлъжни пукнатини и фуги, мрежовидни пукнатини, деформации и неравности, подложена е на силен натиск - по трасето преминават тежкотоварни камиони, които обслужват тецовете, рудника, брикетната фабрика на територията. Особено тежко е състоянието на трасето в Сливенска област.

През изминалите години е извършван ежегоден текущ ремонт състоящ се само от единични кърпежи.

През 2000 г. е направено освежаване чрез преасфалтиране с 4 см плътен асфалтобетон от км 0+250 до 11+073, от км 12+337 до 24+200 и от 37+619 до км 40+550.

 

Големите съоръжения са:

- Мост на км 5+415 с отвор 10 м над река Бедечка

- Мост на р. Кумурджа при км 25+563 с отвор 2 х 15 м

- Надлез над ж.п. линия Нова Загора – Симеоновград е при км 26+503 с отвор 17 + 2х24 +17м

- Мост на р. Блатница при км 26+873 с отвор 4 х 15 м

- Надлез над път III-534 на Пътен възел Раднево на км 27+183 с отвори 12.8+15+12.8 м

- Мост над микроязовир при км 34+457 с отвор 5 х 16 м

- Надлез над жп линия обслужваща ТЕЦ при км 35+443 с отвор 3 х 16 м.

 

След проучвания, лабораторни изпитания и оразмеряване проектантите предлагат възстановяването на пътната настилка в участъците на реконструкции и локални ремонти да се извърши по метода дълбоко студено рециклиране на дълбочина 30 см за участъци от км 0+250 до км 31+880 и за целия участък от км 31+880 до км 40+554. Изключение от споменатити участъци е трасето през с. Сърнево, за който се предвижда реконструкция с пълна пътна конструкция поради наличието на съществуващи ревизионни шахти. За другата част от участъците в отсечката между км 0+250 и км 31+880 ще се използва класическият метод на рехабилитация. В резултат на проучванията са установени 11 типа настилки по метода на студеното рециклиране.

Възстановяването на пътното тяло и настилка в наводнен участък при км 32+670 се извършва чрез нивелетно повдигане на участъка от 0 до 1.0 м в най-ниската част без отстраняване на съществуващия насип. След отстраняване на асфалтовите пластове се изгражда нова пътна конструкция.

В отговор на заложеното в заданието изискване за намаляване на шума на експертния съвет се приема алейно залесяване с кипариси. То е предвидено за 4.5 км от трасето. За обходния път на Раднево (около 3 км) се предлагат 3-метрови шумозащитни огради само от страната на застройката - прозрачни на кръстовища и плътни в останалата част

 

Общата дължина на трасето след оптимизацията на пътната ос е 38 919 м. Габаритите са съобразени със съществуващото положение на пътя и са със ширини, кратни на 0.25 м, като участъците с постоянен габарит са с минимална дължина равна на два пъти проектната скорост. Всички предложени уширения ще се изпълняват за сметка на банкетите и прилежащите транспортни територии, съгласно изискванията на заданието - без допълнителни отчуждения.

Коментари
Добави коментар
[:success:][not-good]:)[:bravo:][no4][:stupid:][:smoke:][:wall:][partners][:tongue:]
Още
[ohluff][:piene:][funy][:king:][:cheers:][:love:][love][:thanku:][comp][:driver:][stars][molq][nankam][googd2][jega][:hammer:][:drunk:][fokusi][buket][sunny][:banana:][:rtfm:][eat][:pipe:][:slap:][shock][dalavera]thinkingsmileangry-faceremontcaffe[:chinovnik:][flag][:vreme-za-more:]
Код за сигурност: