Одобрен е докладът по ОВОС на път Видин-Ружинци-Монтана
20.01.2016 | 08:37 |
3507 |
3
Одобрен е докладът по ОВОС на път Видин-Ружинци-Монтана

Одобрен е докладът по ОВОС на път І-1 Видин – Ружинци – Монтана. Автор на доклада по ОВОС е "Данго консулт". Той беше приет на Висш експертен съвет на МОСВ на 6 януари 2016 г. Ще се работи по така нареченият син вариант.

 

Трасето е разделено на няколко участъка. Одобрен е ОВОС за три от тях.

Участък 1 от път І-1 е от Видин до Ружинци. Автор на идейния проект е "Виаплан – Бурда".

Участък 2.1 и 2.2 е път І-1 Ружинци – Монтана от км 61+750 до км 102+060; път І-1 Монтана – Враца от км 111+305.50 до км 140+008. Автор на проекта е "Инжконсулт"ООД

 

Проектирането се извършва на два етапа. Първият е идеен проект, а след приемането му от възложителя и след одобряването на ОВОС се преминава към втория – изработването на технически проект.

 

 

За участък 1 Видин – Ружинци

Синият вариант се състои от следните участъци:

От км 3+757 до км 8+870 – по съществуващия обходен път на Видин с уширение на габарита до Г/20 и запазване на геометрията му.

От км 8+870 до края км 57+805,07 – изцяло по нов терен. Напуска обходния път на град Видин при км 8+870, обхожда източно село Слана бара и от запад град Дунавци, върви западно на съществуващата жп линия до Димово, като я пресича на км 36+500 при гара Мошанец. Обхожда Димово източно от страна на селата Костичовци и Извор, като максимално върви успоредно на разработката на "Пътпроект 2000", без да засяга сервитута й. Завършва при км 57+805,07 - началото на с. Ружинци, като се свързва с разработката на следващия участък път І-1 Ружинци – Враца.

Пътните възли са 10. Разработени са по два варианта с изключение на тези при км 39+910 с път ІІІ-1102 Макреш – Димово и 51+590 с път VID 1003 Орешец - Медовница. Предлага се в следваща фаза да се разработят по първия вариант.

-Възлите при км 6+100 за Видин с път ІІ-12 Брегово и при км 8+350 на път за с. Новоселци са вече изпълнени, така че дават възможност за уширения на габарита до Г/20.

-При км 9+590 се предвижда възел непълен тромпет само с две посоки Видин – София по съществуващия път и обратната посока. С този възел ще се осигури по-лесна връзка с път ІІ-11 през Дунавци по съществуващия път.

- При км 10+680 – с път ІІІ – 1411 Слана Бара – пълна детелина

- При км 20+309 - на път ІІІ-1413 Дунавци – Синаговци тип "диамант"

- При км 30+230 – с път ІІІ -141 - "непълна детелина"

- При км 36+075 – за връзка с път І-1 тип "диамант с кръгови кръстовища"

- При км 39+910 - за връзка с гр. Димово - "непълна детелина"

- При км 46+040 – с път І-1 – Бела – Скомля - "пълна детелина"

- При км 51+590 - с път VID 1003 Медовница – Орешец – "непълна детелина"

При км 36+335 и км 51+543 се пресича съществуващата жп линия София – Видин.

 

Мостовете при реки са пет: при реките Делейска – км 11+100, Войнишка – км 16+350, Видбол – км 19+722, Арчар – км 38+900, Барата – км 53+800. Отворите и видът на конструкцията ще се решат в следващия етап от разработката.

 

За участък 2.1 Ружинци – Монтана

Синият вариант преминава по изцяло ново трасе, източно от трасето на съществуващия път, без да го пресича и без да навлиза в регулационните граници на населените места.

Началото му е при км 58+000 северно от с. Ружинци, а краят – при началото на обхода на гр. Монтана при км 97+541.45 (км 102+380 по проекта за обхода). Общата дължина на участъка е 39 541.45 м.

След пресичането на река Лом при км 60+635 следва преодоляването на хълм с денивелация 90 м. В този участък нивелетата е с надлъжен наклон 5%, поради което се устройва лента за бавно движещи се товарни МПС. Тя е с широчина 3.75 м и дължина 2150 м. В този участък ще се направи площадка за принудително (аварийно) спиране. Площадката е отделена от лентите за движение с остров с широчина 3.00 м и е оразмерена за спиране на 3 тежкотоварни автомобила.

Развитието на трасето продължава успоредно на съществуващия път приблизително на 2 км източно, обхождайки скалните образования в близост до с. Плешивец. При км 64+592 с пътен подлез се пресича път IV-10011 "Път I-1 (E79) – Черно Поле – Смирненски", след което пътят пресича двата основни притока на река Киселевска бара.

При км 72+745 се пресича път IV-11216 Белотинци - Одоровци - Буковец с пътен надлез, като на това място се изгражда пътен възел тип "диамант".

След възела от км 73+300 до км 74+060 се изграждат двустранни площадки за отдих, всяка с по 45 паркоместа за леки автомобили, като шест от тях са за хора с увреждания и 7 за автобуси или товарни автомобили. Предвижда се и изграждането на тоалетна или заведение за хранене с тоалетна.

Трасето продължава на 500 - 1500 м източно спрямо съществуващия път, като се пресичат двата основни притока на река Гостиля и река Коритарска, след което пътят преминава на 800 м източно от регулацията на с. Смоляновци.

Между селата Смоляновци и Винище проектната ос е на 400 м северно от съществуващото трасе, като при км 84+914 се пресича път IV-11222 "Път I-1 (E79) – Клисурица – Долна Рикса", като на същото място се предвижда изграждането на пътен възел тип "полудетелина". Следва пресичане на р. Войнишка бара при км 86+631, непосредствено след което преминава на 150 м северно от гробището на с. Винище.

При км 87+200 вдясно е предвидена площадка за изграждане на център за управление на движението с 5 служебни паркоместа и 150 кв.мразгъната застроена площ.

След с. Горна Вереница трасето преминава като обход в североизточната част на селото. Следва преодоляване на хълм с денивелация 120 м, след което пътят да се включи в обхода на Монтана, който е с габарит Г20. Проектът предвижда прехода в габаритите от Г28 на Г20 да се осъществи преди качването.

За връзка с републиканската пътна мрежа са предвидени три пътни възела и две директни връзки на две нива. Възлите са от II клас, при пресичане на пътища от I клас с останалите пътища:

- Пътен възел с път I-1 (E79) същ. трасе при с. Ружинци на км 58+651 тип "тромпет".

- Пътен възел с път IV-11216 Белотинци - Одоровци - Буковец при км 72+745 тип "диамант".

- Пътен възел с път IV-11222 "п.к. с път I-1– Долна Рикса" при км 84+914 тип "полудетелина".

- Пътни връзки със същ. път I-1 с.Долна Вереница- Монтана при км 96+876, обезпечаващи връзката със съществуващия път I-1(Е79) при с. Долна Вереница в двете посоки.

Над реките и деретата на притоците им се изграждат мостове. Отворите им са съобразени с хидроложкия доклад, изготвен по част хидрология към този проект.

Големи съоръжения – мостове и естакади, ще се изградят при нивелетни разлики по-големи от 10-12 м и при пътните възли. Техният брой е 21 с обща дължина 2930 м.

 

За участък 2.2 Монтана - Враца

Синият вариант преминава по изцяло ново трасе. Общата му дължина е малко над 29 км от км 114+512.20 до км 143+828.79.

В ситуационно и нивелетно отношение в двата си края участъкът е "привързан" към двата обходни пътя – на Монтана и на Враца. По своите геометрични характеристики и проектна скорост те се различават от тези на скоростния път, затова в началото и края на трасето се правят преходни отсечки за изравняване на габаритите. Габаритът на обходен път Монтана и Враца е Г20 без лента за спиране.

В началото трасето на вариант 1 се движи от западната страна на съществуващия път I-1 (Е79). На км 136+351 двата пътя се пресичат, след което до края вариант 1 преминава от източната страна на стария път.

По цялата си дължина новият път преминава далеч от населените места, не засяга регулационните им граници и не преминава през съществуващи сгради и съоръжения.

При км 116+150 трасето преминава между терена на къмпинг и селскостопанско летище. След това преминава на около 1 км западно от с. Крапчене. За връзка с републикански път II-13 (Монтана - Враца) Крапчене - Долни Дъбник е необходимо да се изгради нова пътна връзка от разклона за с. Крапчене до скоростния път с дължина от 1515.76 м. На км 117+796 ще се развие пътен възел тип "тромпет" за връзка на двата пътя.

След това пътят се доближава до стопанския двор на с. Трифоново, като го заобикаля от запад. При км 121+825 се пресича дерето на р. Чертаво и трасето се доближава до стария път, като се движи успоредно на около 200 м от него. Тук теренът е равен, с лек напречен наклон и с добра панорама. Затова в този участък ще бъде изградена площадка за отдих. Тя е същата както при участък 1.

След км 123+100 трасето тръгва успоредно на двата 400 kV далекопровода, като се заобикаля с. Сумер от запад. Следва спускане към р. Шугавица и пресичането ѝ при км 127+200, последвано от преодоляване на хълм с денивелация от 90 м. Тук нивелетата е с наклон от 5%, поради което до дясната лента се изгражда допълнителна трета лента за бавно движещи се МПС. Към края на третата лента ще се направи площадка за принудително спиране.

Следва спускане към долината на р. Ботуня. Трасето преминава между селата Краводер и Главаци. На км 132+017 се пресича път III-1302 Криводол - Главаци - III-162.

След това трасето пресича р. Ботуня на км 132+814, като се доближава максимално до стария път I-1 (Е79) и преминава между него и гробището на с. Краводер. За да се осигури достъп от селото до гробището, се предвижда изграждането на подлез, който да се свърже със съществуващия подлез под път I-1 (Е79).

По нататък трасето се отдалечава от стария път, пресича един от притоците на р. Ботуня на км 133+500 и преодолява хълм с денивелация от 100 м. Това налага отново прилагането на максимален наклон от 5% и развиването на трета лента.

Следва сравнително равен терен. На км 136+351 е единствената пресечна точка със старото трасе на път I-1 (Е79), което преминава с подлез. Не се предвижда изграждането на пътен възел. Оттук до края на участъка новият път ще бъде от източната страна на стария. Релефът е сравнително равен, пресичан напречно от няколко недълбоки дерета.

След пресичането на р. Бела бара трасето се насочва към с. Бели извор, като преминава между селото и стария път. Пътят за селото ще премине в подлез. В края на участъка се пресича р. Лева и се прави връзка с обхода на Враца. Лентите за спиране се нулират и се преминава към габарита Г-20 на обхода.

Тъй като старият път I-1 (Е79) ще остане в експлоатация, за да обслужва останалите населени места и стопански, селскостопански и горски пътища, в началото и края на участък 2 се предвижда да се привърже към скоростния път с пътни връзки в двете посоки.

За връзка с републиканската пътна мрежа са предвидени два пътни възела на две нива. Възлите са от II-ри клас при пресичане на пътища от I-ви клас с останалите пътища:

· Пътен възел с път II-13 (Монтана - Враца) Крапчене - Долни Дъбникна км 117+796. Възелът е тип "тромпет".

·Пътен възел с път III-1302 Криводол - Главаци - III-162 на км 132+017. Възелът е тип "полудетелина".

Големи съоръжения – мостове и естакади, ще се изградят при нивелетни разлики по-големи от 10 м и при пътни възли. Техният брой е 19 с обща дължина 1863 м.

Подходящ терен за изграждане на площадката е съществуващата свободна площ при отклонението за стопанския път при км 143+350 (ляво). Теренът е с площ от 720 кв.м и позволява разполагането на обслужващата инфраструктура в него.

Площадката ще се отдели от лентата за спиране с остров с широчина 3.0 м. Локалната, обслужваща центъра пътна лента е с широчина 4.0 м. Към нея ще се долепят 3 паркоместа за успоредно паркиране. Отреденото място е 10/10 м, на което може да се построи двуетажна сграда с РЗП 200 м2.

Тагове
Коментари
RopNL
на 09.01.2021 17:26:01
Meds information sheet. What side effects can this medication cause? <a href="https://prednisone4u.top">buying cheap prednisone online</a> in the USA. Some news about medicine. Read information here. <a href=https://abenapoli.it/product/06-ricordi-racconti-minimi-di-san-mango-sul-calore/#comment-175505>Actual information about drug.</a> <a href=https://amp.en.vaskar.co.in/translate/1?to=ru&from=en&source=Medication%20prescribing%20information.%20Drug%20Class.%20%3Ca%20href%3D%22https%3A%2F%2Fprednisone4u.top%22%3Ecan%20i%20order%20cheap%20prednisone%20prices%3C%2Fa%3E%20in%20USA.%20Best%20information%20about%20medication.%20Get%20information%20now.%20%0D%0A%3Ca%20href%3Dhttps%3A%2F%2Factivity.rmu.ac.th%2Fhome%2FViewActivity%2F212%3EBest%20news%20about%20medication.%3C%2Fa%3E%20%3Ca%20href%3Dhttp%3A%2F%2Falolife.org%2Fa-simple-text-post%2F%23comment-4690%3EAll%20what%20you%20want%20to%20know%20about%20meds.%3C%2Fa%3E%20%3Ca%20href%3Dhttps%3A%2F%2Fadvocate-gaidukov.ru%2F%25d0%25b2%25d0%25b7%25d1%258b%25d1%2581%25d0%25ba%25d0%25b0%25d0%25bd%25d0%25b8%25d0%25b5-%25d1%2583%25d1%2589%25d0%25b5%25d1%2580%25d0%25b1%25d0%25b0-%25d0%25bf%25d1%2580%25d0%25b8-%25d0%25b4%25d1%2582%25d0%25bf%2F%23comment-11195%3EAll%20information%20about%20drug.%3C%2Fa%3E%20%201c4_0b7%20&result=%D0%98%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F%20%D0%BE%20%D0%BD%D0%B0%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B8%20%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2.%20%D0%9A%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%81%20%D0%9D%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2.%20%3Ca%20href%3D%22https%3A%2F%2Fprednisone4u.top%22%20%3E%20%D0%BC%D0%BE%D0%B3%D1%83%20%D0%BB%D0%B8%20%D1%8F%20%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%82%D1%8C%20%D0%B4%D0%B5%D1%88%D0%B5%D0%B2%D1%8B%D0%B5%20%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%8B%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D0%BD%3C%2Fa%3E%20%D0%B2%20%D0%A1%D0%A8%D0%90.%20%D0%9B%D1%83%D1%87%D1%88%D0%B0%D1%8F%20%D0%B8%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F%20%D0%BE%20%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D1%85.%20%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D1%83%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%20%D0%B8%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8E%20%D0%BF%D1%80%D1%8F%D0%BC%D0%BE%20%D1%81%D0%B5%D0%B9%D1%87%D0%B0%D1%81.%20%3Ca%20href%3Dhttps%3A%2F%2Factivity.rmu.ac.th%2Fhome%20%2F%20ViewActivity%20%2F%20212%3E%D0%BB%D1%83%D1%87%D1%88%D0%B8%D0%B5%20%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%20%D0%BE%20%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D1%85.%3C%20%2F%20a%3E%20%3Ca%20href%3Dhttp%3A%2F%2Falolife.org%20%2F%20a-simple-text-post%20%2F%20%23comment-4690%3E%D0%B2%D1%81%D0%B5%2C%20%D1%87%D1%82%D0%BE%20%D0%B2%D1%8B%20%D1%85%D0%BE%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%B5%20%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%82%D1%8C%20%D0%BE%20%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D1%85.%3C%20%2F%20a%3E%20%3Ca%20href%3Dhttps%3A%2F%2Fadvocate-gaidukov.ru%2F%D0%B2%D0%B7%D1%8B%D1%81%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D1%83%D1%89%D0%B5%D1%80%D0%B1%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B8-%D0%B4%D1%82%D0%BF%2F%23comment-11195%3E%D0%B2%D1%81%D1%8F%20%D0%B8%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F%20%D0%BE%20%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B5.%3C%20%2F%20a%3E%201c4_0b7>Some what you want to know about drugs.</a> <a href=https://amp.en.vaskar.co.in/translate/1?to=ru&from=en&source=Pills%20prescribing%20information.%20Drug%20Class.%20%3Ca%20href%3D%22https%3A%2F%2Fviagra4u.top%22%3Ecost%20generic%20viagra%20pill%3C%2Fa%3E%20in%20US.%20Some%20information%20about%20medication.%20Read%20information%20here.%20%0D%0A%3Ca%20href%3Dhttps%3A%2F%2Falmohaimeed.net%2Fm%2Far%2F77%3ESome%20about%20medication.%3C%2Fa%3E%20%3Ca%20href%3Dhttps%3A%2F%2Falmohaimeed.net%2Fm%2Far%2F71%3EActual%20trends%20of%20drugs.%3C%2Fa%3E%20%3Ca%20href%3Dhttps%3A%2F%2Falmohaimeed.net%2Fm%2Far%2F122%3EBest%20trends%20of%20medicine.%3C%2Fa%3E%20%20dfeeeb7%20&result=%D0%A2%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B8%2C%20%D0%B2%D1%8B%D0%BF%D0%B8%D1%81%D1%8B%D0%B2%D0%B0%D1%8E%D1%89%D0%B8%D0%B5%20%D0%B8%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8E.%20%D0%9A%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%81%20%D0%9D%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2.%20%3Ca%20href%3D%22https%3A%2F%2Fviagra4u.top%22%20%3E%20%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0%20%D0%92%D0%B8%D0%B0%D0%B3%D1%80%D1%8B%20%D1%82%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%BA%D0%B8%3C%2Fa%3E%20%D0%B2%20%D0%A1%D0%A8%D0%90.%20%D0%9D%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%8F%20%D0%B8%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F%20%D0%BE%20%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D1%85.%20%D0%A7%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9%D1%82%D0%B5%20%D0%B8%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8E%20%D0%B7%D0%B4%D0%B5%D1%81%D1%8C.%20%3Ca%20href%3Dhttps%3A%2F%2Falmohaimeed.net%2Fm%20%2F%20ar%20%2F%2077%3E%D0%BD%D0%B5%D0%BC%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BE%20%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0%D1%85.%3C%20%2F%20a%3E%20%3Ca%20href%3Dhttps%3A%2F%2Falmohaimeed.net%2Fm%20%2F%20ar%20%2F%2071%3E%D0%B0%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%8B%D0%B5%20%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B8%20%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%8F%20%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B2.%3C%20%2F%20a%3E%20%3Ca%20href%3Dhttps%3A%2F%2Falmohaimeed.net%2Fm%20%2F%20ar%20%2F%20122%3E%D0%BB%D1%83%D1%87%D1%88%D0%B8%D0%B5%20%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%B8%20%D0%BC%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%86%D0%B8%D0%BD%D1%8B.%3C%20%2F%20a%20%3E%20dfeeeb7>Some what you want to know about medicine.</a> 99c229e
DifHE
на 10.01.2021 00:58:27
Drugs prescribing information. Effects of Drug Abuse. <a href="https://viagra4u.top">can i purchase viagra pill</a> in Canada. Actual about medicament. Get information now. <a href=http://audreyobatake.com/musee-de-mineralogie#comment-3517>All trends of medicament.</a> <a href=https://generiquepilule.icu/harga-bagus-untuk-kemiripan-mengejutkan-dengan-model-kelas-atas-apple-watch-se/comment-page-2/#comment-32010>Everything what you want to know about medicament.</a> <a href=http://guiadecastanhal.com.br/blog/agenda/apeu-tera-programacao-de-shows-gratuita-na-virada-ano/#comment-253025>Everything what you want to know about medicine.</a> 407d488
RojYX
на 10.01.2021 20:19:35
Drug information sheet. Short-Term Effects. <a href="https://viagra4u.top">where to get cheap viagra prices</a> in US. Best information about pills. Read information now. <a href=https://www.bestattung-glueck.at/sterbefall.php?id=99&name=Elfriede-Hausmann>Some trends of drug.</a> <a href=http://www.webtvhub.com/apollos-pad-sex-comedy-puppet-web-series-if-crank-yankers-was-uncensored>Best news about medication.</a> <a href=http://satkesmabespolri.org/berita/detail/27/RUMAHOKSIGENPOLDARIAU>All news about medicines.</a> 3508c9e
Добави коментар
[:success:][not-good]:)[:bravo:][no4][:stupid:][:smoke:][:wall:][partners][:tongue:]
Още
[ohluff][:piene:][funy][:king:][:cheers:][:love:][love][:thanku:][comp][:driver:][stars][molq][nankam][googd2][jega][:hammer:][:drunk:][fokusi][buket][sunny][:banana:][:rtfm:][eat][:pipe:][:slap:][shock][dalavera]thinkingsmileangry-faceremontcaffe[:chinovnik:][flag][:vreme-za-more:]
Код за сигурност: