ДП Национална компания "Железопътна инфраструктура" отново отпуска допълнителни средства за строящи се жп проекти.
НКЖИ дава още 2.6 млн. лв на "Порр Бау" Гмбх, изпълнител на позиция 3 от жп проекта Септември – Пловдив: "Модернизация на железопътна отсечка Стамболийски – Пловдив в границите на край стрелка №3 (км 138+755) по път №1 и начало стрелка №1 (км 138+810) по път № 2 на западна гърловина гара Стамболийски до начало стрелка № 2 (км 154+564) по път № 1 и край стрелка № 4 (км 154+606) по път № 2 на западна гърловина гара Пловдив, включително гара Тодор Каблешков".
Процедурата е договаряне без обявление и е по чл. 90 ал. 1, т. 8 от ЗОП.
Допълнителните дейности, за които се отпускат средствата, са:
1.Заздравяване на земната основа в участък 2 от км 146+400 до км 146+660 и от км 147+221 до км 147+306;
2.Облицоване на конуси на устоите при мостове на км 143+013 по път 1 и на км 150+122 по път 1;
3.Мост при км 147+271 "Гарови коловози" - пилотно фундиране, шпунтово укрепване, изграждане на временна дига.
В периода на строителство на обекта е промененя наредбата за земетръс и от 15 март 2012 г. изпълнителите следва да прилагат БДС 2012/ Еврокод 8, е записано в мотивике към обявлението. Новите изисквания налагат допълнителни проверки за втечняване на почвите и повишаване оразмерителните натоварвания на конструкциите. Сеизмичните сили съгласно БДС 2012 и Еврокод 8, Част 2 - "Мостове", са значително по-големи в сравнение с тези по БДС 2007, и трябва да се покрият изискванията за втечняване на земната основа при сеизмично въздействие с магнитут 7. Това налага укрепване на земната основа на определени места.
През 2014 г. е завършен и въведен в експлоатация проектът "МВЕЦ Кадиево". Реализацията на проекта води до повдигане нивото на р.Въча и повишаване на нивото на подпочвените води в района с цел осигуряване на екологичното равновесие чрез избягване на засушаване. Това обстоятелство на изкуствено повишаване на водните нива не е могло да бъде предвидено от страните, защото ДП НКЖИ е била уведомена за този проект през 2013 г., или след подписване на договора с изпълнителя на жп проекта. Появата на високи води в района на р.Въча създава предпоставка за суфозия, която води до разрушаване на конусите на устоите на съоръжението при км 143+013 по път 1. За спирането на ефекта на суфозията е наложително облицоване на конусите на устоите на моста, смятат възложителите на обществената поръчка.
Прогнозната стойност на поръчката е 2 600 000 лева без ДДС.
Стойността на основната поръчка е 50 934 435 лева без ДДС.