Големите строителни компании са затруднени, а средните и малките фалират. Над 1500 фирми не се записаха в строителния регистър за 2010 г. Броят на действащите компании намаля от 5700 на 4100-4200.” Това съобщи строителният министър Росен Плевнелиев по БНР.
По думите му това е цената, която плащаме за лесните пари и печалби, които досега ни размътиха мозъците. Сега идвало времето на тежкия и отговорен труд за доста години напред.
Предстоят трудни преговори за магистрала “Люлин”. По план-график отсечката трябва да е готова в края на тази година.
“Договорът поставя турската фирма “Мапа Дженгиз” в много комфортна ситуация. Ако реши, тя може да приключи строителството и през 2012 г. Сега усилията са до три седмици да сключим анекс, за да стане магистралата през 2010 г.”, каза министърът. Той се оплака, че е заварил тежко минало по “Люлин”. Всички 26 моста и 3 тунела били препроектирани, а одобряването им било бавено 13 месеца в Агенция “Пътна инфраструктура”.
Строителният министър се подписа в студиото на БНР, че строежът на ЛОТ 2 от магистрала “Тракия” ще стартира на 3 май, въпреки че още няма строително решение и оценка за въздействие (ОВОС). “Имам нужда от съдействието на археолозите, защото те не могат да печелят на гърба на една магистрала. Трябва да работят бързо,” каза министърът.