Към края на месец март ще приключи ремонтът на Централна ЖП гара София
03.02.2016 | 08:55 |
3973 |
0
Към края на месец март ще приключи ремонтът на Централна ЖП гара София

През март ще бъде завършен ремонтът на Централната жп гара София. Сега от обекта са завършени 88%.

Това стана ясно по време на проверка на обновяването на жп гара Бургас, чието саниране е завършено 96% и гарата получи акт 15. И тя, както и Централна жп гара София ще бъдат открити и въведени в експлоатация към края на март.

 

Ремонтът на на Централна жп гара е към своя край. Към 31 декември 2015 г. от него са завършени 88%. Може да се говори за забавяне на санирането основно поради:

-сложно конструктивно укрепване в блокове А и Б.

-промяна в европейските норми за земетръс, сняг, вятър.

-промени, чиято необходимост се появява в хода на саниране

 

Промените, които се правят, са конструктивни, енергийно ефективни и архитектурни.

 

При разкриване на конструкцията става ясно, че записаното в техническия паспорт на сградата не отговаря на действителното състояние. Фактическата ситуация показва, че стоманобетонното тяло на сградата не е отделно от покривната конструкция. Металната покривна конструкция стъпва по колоните на ос И и е свързана със стоманобетонната конструкция на сградата. Това налага специфични решения.

 

Тъй като евронормите по отношение на земетръс, сняг, вятър са завишени в сравнение с времето на изграждане на гарата, се налага допълнително укрепване на стоманобетонната конструкция. То пък налага допълнително усилване на фундаментите с набивни пилоти. Усложнението идва и от съвместната работа между метална и стоманобетонна конструкция. Така се стига до идеята за въжената (вантова) конструкция.

 

При подмяна на хидроизолацията в пешеходния подлез, се оказва, че височината не достига.

- Преминава се към безбаластов железен път в гара – за първи път в България.

- Ново е и разпределението на пространствата и функциите им в обновяваната жп гара. В източната част на приемното задание се включва мулти функционална зала с размери 50 на 30 метра и височина 10 м, покрита с настилка, която позволява залата да се използва както за концерти и спектакли, така и за спортни събития. Така проектантът (арх. Мая Йовчева) отговаря на заданието на възложителя НКЖИ в обхвата на гарата да се осигури площ, която да бъде отдавана под наем от собственика.

- Ново е и третото ниво в сградата, което разчупва пространството и осигурява места за хранене.

- Върху перонните покрития са положени фотоволтаици – те ще произвеждат част от енергията, необходима за затопляне на приемното здание. В него не е предвидена топла чакалня – в цялото помещение ще се поддържа комфортна температура.

 

Рехабилитацията на гаров комплекс Централна гара София обхваща рехабилитация на приемното здание, подлезите в гарата, пероните и перонното покритие, част от приемно-отправните коловози и контактната мрежа и прилагане на мерки за енергийна ефективност. Проектът е част от "Рехабилитация на гарови комплекси по TEN-Tмрежата - "Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София", "Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа", "Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик – II-ри етап" на обща стойност почти 90 млн. лв., в който влиза жп гара Бургас и жп гара Пазарджик, етап 2.

 

Обект: ,,Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София"

Изпълнител: ДЗЗД "Обединение ГБС-Централна гара София"

Стойност на строителния договор: 61 559 161,63 лева без ДДС (с 10 % непредвидени разходи)

Строителен надзор: ДЗЗД "Обединение ТРТ"

Стойност на договора за строителен надзор: 1 149 500,00 лева без ДДС (с 10 % непредвидени разходи)

Физическо изпълнение на обекта към 31 декември: 88%

Коментари
Добави коментар
[:success:][not-good]:)[:bravo:][no4][:stupid:][:smoke:][:wall:][partners][:tongue:]
Още
[ohluff][:piene:][funy][:king:][:cheers:][:love:][love][:thanku:][comp][:driver:][stars][molq][nankam][googd2][jega][:hammer:][:drunk:][fokusi][buket][sunny][:banana:][:rtfm:][eat][:pipe:][:slap:][shock][dalavera]thinkingsmileangry-faceremontcaffe[:chinovnik:][flag][:vreme-za-more:]
Код за сигурност: