Строежът на магистрали по оперативните програми на Европейския съюз ще може да започне най-рано през есента на следващата година. Около това мнение се обединиха експерти на провелата се в сряда кръгла маса "Туризъм, инфраструктура и транспорт", организирана от "Инициатива 2020". На срещата присъстваха председателят на транспортната комисия към парламента Йордан Мирчев, зам. изпълнителният директор на НАПИ Христо Славчев, депутатът от БНД Лидия Шулева, зам.-председателят на КРИБ Лукан Луканов, експертът от Световната банка Анти Талвитие, председателят на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) Миролюб Столарски и бизнесмени от туристическия и имотния бранш.
Причини за забавянето на инфраструктурните проектите са преструктурирането на фонд "Републиканска пътна мрежа" и превръщането му в Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ), както и липсата на ясна визия за развитието на бранша, уточниха анализатори. За изпълнението на големите проекти като магистралите "Марица", "Струма" и "Тракия" е необходима дългосрочна стратегия за развитие на инфраструктурата, каквато в България до този момент няма, допълниха участниците в дискусията.
На провелата се кръгла маса се сблъскаха две гледни точки, според едната пътната агенция разполага с 2 млрд. евро, които все още не е започнала да използва. Единственото, което досега е било изпълнено, е строежът на второкласни и третокласни пътища. Според другата ведомството не разполага със средства в момента и дори няма пари, за да поддържа вече съществуващата пътна мрежа. Представители на бизнеса намекнаха, че в момента НАПИ е започнала засилено предизборно харчене, но информацията беше опровергана от близки до институцията източници./dnevnik.bg