Българските компании поискаха и опитът в строителството на 1-ви клас пътища да се приема при търговете за изграждане на магистрали у нас.
360 милиона лева ще струва на държавата дострояването на пътни обекти, които са започнати преди 15-16 г. и още не са изградени изцяло. Това съобщиха от Българската браншова камара "Пътища", като настояха държавата да предприеме мерки за доизграждането им.
Според пътните експерти броят на започнатите, но недовършени шосета и съоръжения е около 20. Някои от тях са стартирани в далечната 1994 г., други са от едва 2-3 г. Въпреки това всички са построени на не повече от 50-60%. Според председателя на браншовата камара "Пътища" Румен Йовчев по-големите от тях са тунелът "Кашана" край Етрополе, последните 3 км от магистрала "Марица" преди ГКПП Кап. Андреево, както и частта от същия аутобан след отклонението му от "Тракия" до Харманли.
Искането на пътните компании да се намерят пари за дострояването на тези обекти е едно от десетте предложения, изпратени от камарата до кабинета, строителното министерство и пътната агенция.
В тях се настоява още да бъде решен един от най-големите проблеми на пътните фирми. От години те се оплакват, че не са поставени при равни условия с чуждестранните компании в търговете за големите инфраструктурни проекти. Затова, особено на фона на предстоящите процедури за изграждането на "Тракия" и "Марица", от камарата предлагат да бъде променено изискването за опит в строителството. Конкретно те настояват в търговете за аутобани да бъдат допускани не само компаниите, които са строили магистрали, но и такива, имащи опит в изграждането на 1-ви клас пътища.
Друго предложение на браншовата камара е техни експерти да участват в изготвянето на тръжните документи по обществените поръчки. По думите на Румен Йовчев, председател на камарата, от всички 11 души, заемали директорския пост в пътното ведомство през последните 9 г. "само 3-4 са истински професионалисти, 3-4 стават горе-долу, а останалите са мераклии"./в. "Политика"