Агенция "Пътна инфраструктура"обяви дата 11 август, като крайна за подаване на офирти за участие в търга за изпълнение на електронна система за събиране на такси от превозните средства за ползване на републиканската пътна мрежа.
Обществената поръчка бе подновена с решение на Председателя на УС инж. Лазар Лазаров, след като ВАС отхвърли жалбата на строителна компания "Мархинженеринг". Тя поиска налагане на временна мярка "спиране на процедурата" с мотива, че от нея ще настъпят неблагоприятни последици за обществото.
Обществената поръчка се забавя с около 40 дни, тъй като предишният срок бе края на м. май.
Тя е за проектиране, изграждане и внедряване на електронна система за събиране на такси за ползване на републиканската пътна мрежа на база изминато разстояние за превозни средства с обща допустима максимална маса над 3,5т. (Тол) и на база време за леки автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3,5т.(електронна винетка).
Обхват на мрежата
Изпълнителят ще има 7 месеца зе изпълнение на техническото решение за въвеждане на тол такса за тирове с тегло над 3,5т., с помощта на бордово устройство монтирано в превозите средства, което регистрира данните на база GNSS и електронна винетка за леки автомобили , които да покриват всички класове на републиканските пътища. Този обхват може да бъде порменян от възложителя.
Тол таксата ще се събира на база изминато разстояние за част от републиканската пътна мрежа от 16 317 км, от които близо 737 км са автомагистрали, 2 582 км - първи клас пътища, 4 067 км - втори клас пътища и 8 931 км са трети клас пътища.
Задължително изискване е системата да бъде оперативно съвместима с останалата част на ЕС, в съответствие с Директива 2004/52/ЕС
Срокът за изпълнение е 19 месеца след избора на изпълнител.
За 2 месеца изпълнителят ще трябва да изготви отчет за домейна на пътните такси, съставен от мрежата на пътно таксуване за изминато разстояние и списък на вида превозни средства, придружени с необходимата правна документация.
Системата трябва да е базирана на архитектура на модулни системи, и позволява постепенно актуализиране и надграждане, така че да работи ефективно, стабилно и сигурно, денонощно през цялата календарна година.
12 месеца е срокът за за доставка, монтаж, обучение и пускане в експлоатация на системата.
Поддръжката на системата ще се повери на специално създадена държавна компания или звено извън пътната агенция, а контролът за заплащането на таксите ще се извършва от КАТ, ДАИ, Агенция "Митници" и НАП.
Индикативната стойност за изпълнение на поръчката е 200 млн. лева.
Оценката на кондидатите ще бъде на бада икономически най-изгодна оферта, като се отчитат критериите:
"Предлагана цена" (70т.) и техническо предложение ( 30т.)
Техническото предложение ще се оценява на база функционалност и експлоатационни качества на системата, реализация на хардуерната инфраструктура, план за изпълнение и управление на риска и качество при изпълнение на поръчката.