Трябва да бъде завишен инвеститорският контрол върху всички действащи и бъдещи проекти, изпълнявани от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Упражняваният от ДНСК контрол трябва да бъде ефективен и ще държа да бъде завишен контролът върху лицензираните фирми за строителен надзор. Ще помислим и ако трябва ще променим нормативната база, така че да няма приет инфраструктурен проект, който да не може да бъде въведен в експлоатация без да е качествен. Това заяви пред БНТ новоназначеният министър на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.
Тя посочи, че ще продължи политиката за нови магистрални и скоростни пътища, за рехабилитация и ремонт на съществуващата републиканска пътна мрежа и ускорената работата по водната реформа. Министърът напомни, че през 2019 г. ще стартират инвестиционните проекти, по които ВиК операторите ще бъдат бенефициенти за пръв път по Оперативна програма „Околна среда 2014-2020“.
Във връзка с работата по пътищата в Северна България министърът коментира, че автомагистрала „Хемус“ е обект, който безспорно трябва да бъде завършен. Този участък е важен за развитието на Северна България, когато говорим за балансирано развитие на регионите – трябва да изпълним това със съдържание. Петя Аврамова напомни, че АМ „Тракия“ е изиграла своята роля за Южна България.
Изключително важен е и скоростният път „Видин – Ботевград“, който трябва да свърже „Дунав мост 2“ с магистралите „Хемус“, „Тракия“ и „Струма“, работата по завършването на която няма как да не се отчете. Важна е и магистрала „Русе - Велико Търново“. Процедурите по изпълнението й ще стартират след решението на Върховния административен съд.
Автомагистралният пръстен трябва бъде реализиран, за да може да се пътува удобно и безопасно по пътищата, подчерта министърът.