Дамите в селското стопанство: Биляна Лаундс-Николова
08.04.2024 | 11:01 |
548 |
0
Дамите в селското стопанство: Биляна Лаундс-Николова

Биляна Лаундс-Николова открива преди няколко години света на пчеларството и колкото по-запалена става по тази си страст, толкова повече идеите търсят своята реализация.

В момента тя практикува своето хоби сред 10 кошера по биологичен начин, но е и сред първенците в световен мащаб с производството на енергийни гелове на базата на биомед. Не спира развитието си и след второто си икономическо образование решава да попълни знанията си в областта на хранително-вкусовата промишленост и днес е докторант в Университета по хранителни технологии в Пловдив.

Любопитството й към света на пчелите и функционалната храна пък я води до Италия, където се обучава за меден сомелиер, непознато занимание у нас. Финото й небце може да усети съставките в букета на меда, както и това дали пчелите са захранвани със захар, дали има фалшиви добавки

“Аз съм хоби пчелар, който има желание да направи нещо за пчелите. Всички колеги пчелари се обединяват и намират нещо общо, срещу което да се бунтуват и не са креативни, а по-скоро реактивни срещу проблемите. Аз реших, че искам да обърна тенденцията и да подходя по друг начин. Аз съм икономист и моят подход е различен.

Аз изхождам от търсенето и предлагането. Започнах да мисля начин как да намеря ново приложение на меда, така че да го извадя от старата му роля на буркана в долапа за зимата. И започнах да си играя, да експериментирам с него и да търся  нови възможности. Така че аз изходих от потребителя”, разказва пред Агри.БГ Биляна Лаундс-Николова, основател и основен вдъхновител на Мелифера, където се произвеждат първите биоенергийни гелове за спортисти и активни хора на базата на български мед. 

Пчелари: Оказахме се без кошери по документи, може да останем и без Украинска помощ

 

“Този процес на откриване е най-интересното в работата ми, защото първо търся съставки, които имат синергичен ефект с меда. Медът сам по себе си е консервант. Той не желае да се смесва с други неща. Тук той влиза в ролята си на енергия и стимулатор, като продуктите, които се съчетават с него, трябва да  работят за същото нещо”, разказва Биляна Николова. 

Най-сериозната работа по геловете настъпва през пандемията от COVID-19, когато всички хора обърнаха поглед към правилното и безопасно хранене. В момента от енергийните гелове на пазара има 10 различни вида и комбинации, но усъвършенстването и търсенето на нови вкусове и ефект продължава.

Съдържанието се събира в удобно пакетче, подобно на малка бутилка, което може да се отвори и да се изстиска в устата. 

Продължавам да разработвам рецептите, защото трябва да са консистенции, които да са удобни за приемане в тези пакетчета. Естествено, медът кристализира, така че аз опитвам да го държа малко по-мек и по-течен.”, коментира дамата. Не всеки обича прекалената сладост на меда, затова в комбинациите има и хималайска сол, и супер храните, като спирулина, матча, гуарана, добавени са какао, лиофилизирани плодове и др. 

Медът в малките пакетчета е около 90% от цялото съдържание, като се залага само на български биопроизводители. 

Биляна Лаундс-Николова: Работим само с български производители, само биологично сертифицирани пчелари.

Лиофилизираните съставки се внасят от Германия.

Енергийните гелове днес се продават в много европейски страни. Те стигнаха и до Антарктида чрез българските учени, продават се и в две вериги в България. 

В момента Биляна Николова работи върху разширяването на гамата от продукти, в които медът е основно действащо лице.
“Искаме да пуснем още функционални храни на база мед, за да достигнем и до още потребители. Интересни са ми две групи потребители. Едните са децата, а другите са динамичните хора, които нямат много време в ежедневието си и често се нуждаят от енергия”, каза Биляна Николова. 

Креативното и съзидателното е втъкано в Биляна Николова. Запален голфър, светът на спорта не й е чужд, затова и продуктите, които не спира да усъвършенства, достигат до най-добрите български атлети. Обещава да не спира работата по нови рецепти и да изненадва публиката с полезни и вкусни храни. 

 

Информационната кампания "ОСП работи за нас: По-зелени и умни!" се осъществява от Агригейт Медия и е съфинансирана от ЕС.

Следете темата и на cap4us.agri.bg  

Коментари
Добави коментар
[:success:][not-good]:)[:bravo:][no4][:stupid:][:smoke:][:wall:][partners][:tongue:]
Още
[ohluff][:piene:][funy][:king:][:cheers:][:love:][love][:thanku:][comp][:driver:][stars][molq][nankam][googd2][jega][:hammer:][:drunk:][fokusi][buket][sunny][:banana:][:rtfm:][eat][:pipe:][:slap:][shock][dalavera]thinkingsmileangry-faceremontcaffe[:chinovnik:][flag][:vreme-za-more:]
Код за сигурност: