Продължаващото намаляване на глобалното търсене беше частично компенсирано в резултатите на Volvo CE за третото тримесечие на 2015 година, със стабилна норма на печалба и нарастване на пазарния дял, въпреки 6% спад в нетните продажби на строителна техника през периода.
Независимо от значителните препятствия на пазара, който продължи да се сблъсква с намаляващо търсене – особено в Китай и Южна Америка – финансовите резултати на Volvo CE за третото тримесечие на 2015 година показаха стабилна норма на печалбата и ръст на пазарния дял при по-големите машини, въпреки спада в общите продажби.
Нетните продажби през третото тримесечие намаляха с 6 %, достигайки 11 884 млн. шведски крони (спрямо 12 582 млн. шведски крони през третото тримесечие на 2014 г.). Приходът от дейността, изключая разходите за преструктуриране, намаля до 576 млн. шведски крони спрямо 648 млн. шведски крони за същия период на 2014 г. Въпреки намалялото търсене, нормата на печалба остана до голяма степен стабилна, 4,8% в сравнение с 5,1% за същия период на миналата година. Приходите бяха подпомогнати от благоприятните валутни колебания и подобрената брутна печалба, в резултат на по-добър продуктов микс и по-ниски оперативни разходи.
Свиване на пазара
От началото на годината до момента, европейският пазар се сви със 7%, основно повлиян от рязък спад в Русия и забавяне във Франция. С изключение на Русия, европейският пазар нарасна с 3%. Ръст от 4% се наблюдава и в Северна Америка, но темпът на нарастване показва признаци на забавяне. Намалението в Южна Америка (-36%) продължава да се дължи основно на Бразилия (-45%), която е засегната от бавното икономическо развитие и ниското ниво на доверие в общата бизнес активност. Китайският пазар, междувременно, продължи рязко да намалява – със спад от 50% от началото на годината.
„Въпреки намаляване на обемите с 25% през периода, нашите дейности по целенасочени продажби и текущо прилаганата програма за ефективност ни помогнаха да постигнем положителен приход от дейността и нарастване на пазарния дял в сегментите на по-големите машини“, коментира Мартин Вайсбург, президент на Volvo Construction Equipment.
Таблица 1. Volvo Construction Equipment, нетни приходи от продажби (НПП) по пазарен регион, в милиони шведски крони (SEK).
Нетни продажби попазарен регион |
Трето тримесечие |
Първите деветмесеца |
||
Милиона шведски крони |
2015 |
2014 |
2015 |
2014 |
Европа |
4,247 |
4,354 |
13,424 |
13,191 |
Северна Америка |
3,065 |
2,874 |
9,464 |
8,188 |
Южна Америка |
477 |
872 |
1,731 |
2,391 |
Азия |
3,444 |
3,724 |
13,224 |
14,499 |
Други пазари |
651 |
758 |
2,198 |
2,309 |
Общо |
11,884 |
12,582 |
40,041 |
40,578 |